Wervings­campagne

#concept #socialmedia #digitaal #recruiting #marketing Voor een project waar ik als UI-designer aan werkte, was er dringend behoefte aan een Product Owner. Ik heb toen een wervings­campagne geïnitieerd en ontwikkeld.

    
De uitdaging
De vijver waarin de organisatie viste was klein; het ging om een vrijwilligersfunctie bij een non-profit.
Ook wilde men de vacature alleen via eigen kanalen uitzetten, zoals de e-mailnieuwsbrief.

Hoe bereik je dan toch zoveel mogelijk geschikte kandidaten, of hun familie, vrienden en kennissen?

Design aanpak Ik heb me gefocust op karakter­omschrijvingen en heb daarbij technische termen vermeden om zo’n breed mogelijk publiek aan te spreken.

Daarnaast keek ik naar de meerwaarde waar kandidaten mogelijk naar op zoek waren voor een baan als deze.


Qua ontwerp koos ik voor de uitstraling van een visueel scrumbord met sticky notes, passend bij de rol van een Product Owner.
Even iets anders...


Wilma Vis  · 2024
[email protected]